Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Opony bieżnikowane, tzw. nalewki - Skąd się biorą, jak powstają, proces regeneracji

  • dodano: 02-04-2025
  • 0 komentarzy

Opony bieżnikowane, tzw. nalewki - Skąd się biorą, jak powstają, proces regeneracji:

 

1. Selekcja - do bieżnikowania nadają się maksymalnie kilkuletnie opony, zużyte na skutek poprawnej eksploatacji, w których warstwa wewnętrzna jest w dobrym stanie, a bieżnik osiągnął wysokość graniczną. 

2. Kontrola stanu - po trafieniu do zakładu bieżnikowania, opony są dokładnie sprawdzane pod kątem ewentualnych wad i uszkodzeń. Każda część opony jest dokładnie sprawdzana, nie tylko organoleptycznie, ale też i maszynowo, gdzie wykonuje się próby ciśneniowe, czy też sprawdza stan poszycia wewnętrznego za pomocą szerografu. Wszystko celem upewnienia się, że opona nadaje się do bieżnikowania i dalszej eksploatacji. 

3. Bieżnikowanie - jeśli dana opona spełnia wszystkie wymagania to trafia do maszyny, która usuwa z niej stary bieżnik tym samym przygotowując powierzchnię do pokrycia jej jego nową warstwą.  Jednak zanim to się stanie, opona pokrywana jest specjalną powłoką zabezpieczającą gumę i zwiększającą przyczepność. Następnie na gotową powierzchnię nakłada się gumę podkładową i nowy bieżnik. Wyróżniamy dwa sposoby nakładania nowego bieżnika, na ciepło i na zimno. Oba zapewniają zapewniają odpowiednią trwałość i jakość.

4. Wulkanizowanie - po nałożeniu nowego bieżnika opona zostaje poddana procesowi wulkanizacji. Na skutek działania wysokiego ciśnienia i temperatury warstwy opony łączą się w spójną całość. 

5. Testy jakościowe - na koniec sprawdzana jest poprawność wszystkich parametrów opony. Jeśli wszystko jest w porządku opona zostaje oznakowana i trafia do magazynu, aby później z naszą pomocą trafić na Wasz pojazd. 

Komentarze do wpisu (0)

Napisz komentarz